Grasso

Positionering / Logo en merkstijl / Grafisch ontwerp / Website

Een icoon in ’s-Hertogenbosch
Grasso krijgt de komende jaren een nieuwe bestemming. Het wordt dé plek om de technologie van de toekomst te huisvesten en te verbinden. Start-ups, scale-ups en gevestigde namen met de focus op ICT zullen hun intrek nemen in dit monumentale pand.

Space for digital minds
De BIM en de gemeente ’s-Hertogenbosch vroegen ons de positionering en identiteit te ontwikkelen voor dit monument en haar nieuwe bestemming. Daarbij keken we niet alleen naar de toekomst maar ook zeker naar het verleden. Als conceptdenkers zochten we naar manieren waardoor we de kracht en herkenningspunten van het oude merk Grasso konden ombuigen naar het nieuwe Grasso. Uit het glas in lood, een van de eyecatchers van dit monument, creëerden we de stijlelementen die we konden doorvoeren in de nieuwe merkstijl. De gevelsigning diende als inspiratie voor de ontwikkeling van het nieuwe dynamische logo.

Wederom zal Grasso een grote economische en innoverende rol krijgen. Nu voor de ICT community. Samenwerken, ontwikkelen en groeien. Een space for digital minds.